Spitting in a wishing well



Det slog mej att jag aldrig fattat ett ord av denna texten. Jo kanske "In the shade"-delen, men ingenting annat. Trots att man hört den många gånger. Väldigt många gånger.
Och jag tänker alltid på Gilmore flickorna när jag ser videon. Kanske för att Lane en gång sa någon som "I can't belive you didn't know Kim Deal was in The Pixies before The Breeders"? Eller för att Kim Deal ser ut precis som Lorelie Gilmore när hon gungar med huvudet efter "...a real koo koo"?
I alla fall. Världens coolaste låt. Världens coolaste huvudgungning.

Och texten: (för alla som är lika tröga som jag)


Spitting in a wishing well
Blown to hell crash
I'm the last splash

I know you little libertine
I know you're a real koo koo

Want you koo koo cannonball
Hey now in the shade, in the shade

I know you little libertine
I know you're a cannonball

I'll be your whatever you want
The bong in this reggae song

Hey now in the shade
Want you  koo koo cannonball

Spitting in a wishing well
Blown to hell crash
I'm the last splash

I'll be your whatever you want
The bong in this reggae song

Want you koo koo cannonball
Hey now in the shade, in the shade

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback