The shit that dreams are made of

För flera år sedan kom jag på idén att skriva ner mina drömmar. Nu har jag äntligen börjat.
Problemet är att man måste skriva ner det direkt när man vaknar, annars är det kört.
Det funkar inte att tänka, Äsch, jag skriver ner det när jag kommit till jobbet. Då är det som bortblåst.
Det lustiga är att när jag läser vad jag drömt för ett par nätter sedan, har jag inget minne av det.
Inte ens att jag skrivit ner det.
Men man skriver enbart för sej själv, att berätta för folk vad man drömt om är oftast helt ointressant.

Här i alla fall en av nattens drömmar:

5/3 -07
Jag var
Alf och hade rånat en bank någonstans. Nu springer jag i en skog med bytet i en säck. Där hittar jag ett kassettband, men tar bara med mej kassetten, inte fodralet. Det gör mej ledsen. Men jag kan inte återvända.

Läser ni fortfarande? Grattis.


Nico - Wrap Your Troubles in Dreams


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback