Viggo

Viggo Cavling är med på Virtanen ikväll. Jag har alltid gillat honom (Cavling då, inte Virtanen. Virtanen har jag aldrig förstått charmen med. Förutom när han kysste Håkan. Eller var det Bjurman? Skit samma).
Jag gillade Beckerell när det gick på ZTV. Det var Viggo och en tjej med väldigt söta ögonbryn kommer jag ihåg. Och Viggo som pratade om en massa pretantiösa saker med sin pretantiösa Lunda-dialekt. 
Resten är suddigt. Men jag gillade det.
På gymnasiet var vi på studiebesök på Nöjesguiden i Malmö då Viggo var chefsredaktör (eller nåt). Vi skulle ställa en massa frågor till honom var det tänkt. Men dom flesta satt där totalt ointresserade. Förutom jag, som fumligt ställde ett par frågor om varför jävla ZTV hade lagt ner Beckerell. Vad han svarade har jag glömt. Om jag ens lyssnade.
På morgonen när biljetterna till den tredje av Sagan Om Ringen filmerna släpptes i Stockholm, sände TV4 live från trottoaren där kvarterslånga köer av hjärndöda ungdomar hade köat i dygn för att få dom första premiärbiljetterna. Vid sidan om reportern stod en oförstående Viggo och kommenterade fascinationen för en specialeffektsspäckad Hollywood produkt. Han var upprörd hur dessa människor kunde lägga ner tid och energi för något sådant som en simpel biofilm. "Hade det varit en teaterpjäs eller ett boksläpp hade jag förstått dom", sa han. När reportern frågade om han sett dom tidigare Sagan Om Ringen filmerna som kommit dom tidigare åren svarade han kort och gott: "Nej".

Viggo. Du har min respekt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback