Faith in any god is gonna bury us all

Jag har börjat lyssna väldigt mycket på Oasis nu igen. Ett tag var dom nästan det enda jag lyssnade på, runt Be Here Now tiden antar jag att det var. Anledningen att jag börjat lyssna igen är tidningen Qs lista över de 500 mest underskattade och bortglömda låtarna någonsin (tror jag det var, jag har inte råd att köpa tidningar längre, jag läser bara dom på pressbyrån).
Och dom hade listat Oasis Let's All Make Belive (b-sida på Go Let It Out) som nr. 1.
Men det är totalt fel. Den mest bortglömda Oasis låten är Carry Us All och låg som b-sida på  Sunday Morning Call som släpptes strax efteråt.
Tyckte den var helt fantastisk när den kom. Den var fan med på varenda blandband jag gjorde.
Kanske är det för att Noel sjunger och inte Liam. Noel är ju faktiskt en mycket bättre sångare, och här är han på ett underbart elakt guds-hatande humör. Och refrängen är nästan lika bra som The Masterplan.

I slip my skin as the prophets reappear
But I pay no mind
I'm just trying to persevere
With the sins I have to shake from me within
Though I might beware
Cos they're just trying to wear me thin

Everybody's gone for quick, sure fire solution
But faith in any god is gonna bury us all
No-one's gonna fight in a ten-bob revolution
Have faith in what you've got and it will carry us all

För övrigt så är Oasis bästa låt Rockin' Chair. Men det är en annan historia.


Oasis - D'Yer Wanna be a Spaceman?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback